Gamedec (Switch eShop) Review | Viața lui Nintendo

Este interesant cum s-a dezvoltat genul jocurilor de rol de-a lungul anilor, schimbând așteptările cu privire la ceea ce se poate aștepta cineva de la unul. În zilele noastre, un RPG constă de obicei dintr-o lume fantezie sau SF relativ mare, o narațiune profundă și un sistem de luptă puternic dependent de diferite valori numerice. Gamedec – o nouă versiune de la dezvoltatorul polonez Anshar Studios – atinge mai mult sau mai puțin acele prime două specificații, dar nu există puncte de luptă sau statistici despre care să vorbim aici. Pentru unii, această lipsă de concentrare asupra jocului poate părea un dezavantaj, dar vă încurajăm să încercați oricum. Există o lume fascinantă la care participi aici dacă ai starea de spirit potrivită.

Gamedec te pune în rolul omonimului Gamedec, un „detectiv de jocuri”, care lucrează la diverse cazuri pentru a găsi persoane dispărute, a rezolva crime și multe altele. Toate aceste cazuri se bazează pe opera lui Marcin Przybyłek, un autor polonez care a scris cinci – o colecție de povestiri originale plasate într-un univers avansat tehnologic. Fiecare caz te face să sari între Realium (lumea reală) și diverse jocuri digitale, ca o versiune drăguță a Harvest Moon, folosind un scaun special care trimite spiritul unei persoane în joc.

Gamedec Review - Captură de ecran 2 din 6

În timp ce dezvoltarea personajului este redusă la minimum, este destul de plăcut să te cufunzi în nuanțele fiecărei povești și să înțelegi diferitele personalități mai mari decât viața pe care le întâlnești. Dincolo de asta, fiecare caz are o mulțime de întorsături interesante pe măsură ce aprofundezi investigația și începi să scuturi copacii greșiți. Totul este învăluit într-o narațiune condusă de jucător – alegerile pe care le faci în investigația ta influențează rezultatul acesteia și chiar nu ai cum să „pierzi”, chiar dacă nu reușești în mod constant să aduni toate piesele importante.

Aceia dintre voi care iubesc antologiile de nuvele (la fel ca materialul sursă pe care se bazează) vor găsi, prin urmare, multe de apreciat aici. Deși în cele din urmă va fi pusă în evidență un complot mai mare, de ansamblu, fiecare mică poveste abordează subiecte fascinante precum transumanismul într-un mod simplu, făcând ca fiecare subintrigă să simtă că ar avea ceva util de contribuit la experiența în ansamblu. Într-o lume în care liniile dintre real și virtual sunt atât de neclare, există destul loc pentru a spune povești interesante; Gamedec face o treabă grozavă de a profita din plin de sediul său. Nu este nimic revoluționar și nu există nimic aici care să vă uluite mintea, dar ne-am trezit fermecați de multe dintre aceste povești.

Gamedec Review - Captură de ecran 3 din 6

O problemă minoră pe care am observat-o aici și acolo este că uneori pare că scenariul nu a fost scris ținând cont de alegerile jucătorilor. Poate că un NPC răspunde cu o declarație care în mod clar nu a fost destinată pentru ceea ce tocmai a spus personajul tău, sau poate că vorbește despre un personaj sau un eveniment pe care tu nu l-ai descoperit încă, ca și cum ai fi făcut-o. Sughițurile de logica narativă ca aceasta nu strica neapărat experiența, dar te scot uneori din ea – scenariul pare că ar fi nevoie de ceva înăsprire.

Gameplay-ul poate fi comparat cel mai mult cu jocurile clasice de aventură „point-and-click”, deoarece fiecare instanță se învârte în jurul tău vorbind cu NPC-urile, examinând mediul și construind încet o listă de indicii și informații importante pe care apoi le folosești pentru a deduce ce sa întâmplat. Fiecare caz este împărțit în câteva segmente în care încercați să răspundeți la o întrebare centrală și, de obicei, există câteva răspunsuri potențiale din care puteți alege pentru fiecare întrebare. Puteți ghici răspunsul oricând, dar este o idee bună să vă faceți timp pentru a aduna cât mai multe informații posibil pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză, deoarece nu vă puteți inversa ipoteza odată ce ați blocat-o – l Povestea apoi trece la următorul segment al cazului.

Gamedec Review - Captură de ecran 4 din 6

În fiecare parte a unui caz, o mare parte din succesul tău va depinde de cât de eficient poți naviga într-o conversație pentru a obține informațiile pe care le vrei de la martori. Nu tuturor le place gamedec-ul sau este dispus să fie sincer cu ceea ce știu, iar această tensiune este reprezentată în unele conversații de o simplă bară care se umple pe baza întrebărilor pe care le pui și a răspunsurilor pe care le oferi. al lor întrebări. Dacă persoana te place suficient, bara se va umple într-un singur sens și poți debloca informații cheie sau poți primi o cale ușoară către un loc în care încercai să te infiltrezi.

Ne-a plăcut această ușoară concentrare pe performanță în timpul interogatoriilor, deoarece te obligă să fii atent la modul în care interacționezi cu fiecare NPC atunci când intri în locul lui și le oferi răspunsurile pe care doresc să le audă. Mai important, oferă conversațiilor niște mize reale atunci când nu forțați doar arborii de dialog – este foarte posibil să spuneți că Gresit ceva și acea persoană este permanent închisă pentru tine. Acest lucru poate însemna că nu veți găsi niciun indiciu sau perspective potențiale pe care le-ar fi putut oferi și, deși puteți face oricând deducerea fără ele, nu știți niciodată ce informații v-ar fi influențat decizia.

Pentru a vă oferi un ușor sentiment de progres și pentru a vă crește șansele de a extrage cu succes informații, există un întreg sistem „de lucru” care extinde repertoriul personajului tău. Personajul tău poate fi un influencer, un hacker sau un hoț și fiecare corespunde unor opțiuni exclusive de dialog în conversații care te ajută să treci mai ușor. De exemplu, puteți fie să aveți o conversație lungă cu cineva pentru a-l convinge să vă dea codul pentru un seif, fie să utilizați opțiunea de dialog „Maneci” din seif -strong pentru a-l pătrunde singur.

Gamedec Review - Captură de ecran 5 din 6

Toate locurile de muncă sunt conectate între ele printr-un copac și le deblocați pe altele noi cheltuind puncte de personalitate codificate în culori pe care le câștigați prin conversație. Un răspuns puternic la o întrebare neutră, de exemplu, vă va câștiga probabil un punct roșu, în timp ce un răspuns mai sănătos vă va câștiga un punct verde. Fiecare loc de muncă costă o anumită cantitate de puncte de deblocat, dar reversul este că locurile de muncă se adună. Puteți debloca cu ușurință întregul copac dacă sunteți strategic în modul în care adunați puncte, beneficiind astfel de Tot opțiunile de dialog pe care vi le-ar oferi, dar în cele mai multe cazuri va trebui să fiți puțin mai discernător, deoarece este destul de dificil să preziceți în mod constant punctele pe care le puteți elimina din opțiunile de dialog.

Ne-a plăcut această abordare ușoară a unui sistem de clasă, deoarece oferă Gamedec rejucabilitate pentru rulajele viitoare, oferindu-vă în același timp ceva la care să lucrați, dincolo de simpla urmărire a unui alt examen sau interogare. În plus, varietatea oferită de opțiunile suplimentare de dialog ajută la ca conversațiile să fie pur și simplu mai interesante, deoarece personajul tău pășește de obicei într-o persoană ușor diferită atunci când își asumă rolul pentru o anumită slujbă.

Credem că trebuie spus că Gamedec nu este un joc „distractiv”, așa cum sunt multe alte jocuri. Dintr-o perspectivă brută, instantanee a jocului, practic citiți pereți lungi de text, apoi parcurgeți câțiva pași pentru a citi pereți mai lungi de text legate de altceva. Prin urmare, este recomandat să abordați acest lucru cu aceeași mentalitate ca un roman vizual; poveștile în sine sunt suficient de convingătoare pentru a merita, dar trebuie doar să fii conștient de faptul că nu există prea mult „joc” adevărat aici. În multe privințe, se simte mai mult ca un roman de aventură cu alegere și alegere decât un RPG standard.

Gamedec Review - Captură de ecran 6 din 6

În ceea ce privește prezentarea, suntem bucuroși să raportăm că Gamedec face o treabă grozavă de a transmite temele high-tech, low-life, care sunt atât de esențiale pentru genul cyberpunk. Modelele pot fi simpliste, iar texturile sunt relativ discrete, dar fiecare scenă este meticulos detaliată. Fie că cercetezi un apartament luminos al CEO-ului din High City sau că colindești pe străzile murdare ale unui MMO BDSM, fiecare mediu își găsește estetica și face o treabă grozavă de a te scufunda în luptele personajului tău. Din păcate, am observat câteva erori grafice ici și colo, cum ar fi modelele din mediu care apar și dispar ocazional. Nimic revoluționar, dar am fi apreciat puțin mai multă finisare.

Concluzie

Gamedec este genul de joc care amintește de un tip de RPG mult mai simplu. Nu veți găsi aici niciun sistem de luptă creativ sau cazuri de ucidere a unui zeu cu puterea prieteniei – este mult mai mult ca un joc de aventură „point-and-click” cu o mulțime de dialoguri prin care să treci. Dacă vă place în special SF sau cyberpunk sub formă literară, veți găsi multe de care să vă bucurați aici. dacă îți plac jocurile de rol pentru a scăpa o mulțime de numere și a te lupta cu inamicii grozavi, nu vei găsi mare lucru. Dacă credeți că Gamedec sună ca genul dvs., vă sugerăm cu siguranță să încercați. Pe lângă erorile grafice ocazionale și dialogul non-secvențial, Gamedec face o treabă grozavă în a realiza ceea ce și-a propus.