Pocky și Rocky reshrined: The Digital Foundry Tech Review

Refacerile jocurilor retro sunt greu de făcut bine – pe lângă faptul că jocurile vechi pot fi jucate pe hardware modern, trebuie să înțelegeți și intenția creatorilor inițiali de a păstra minte a acestui joc viu, mai ales dacă doriți să produceți un remake adecvat și nu doar un remaster.

Poate că asta îl face pe Pocky și Rocky Reshrined, un joc de acțiune cu derulare 2D pentru Switch și PS4, atât de convingător: a fost dezvoltat de același personal care a creat acolo versiunea SNES a lui Pocky și Rocky. are 30 de ani. Ca atare, depășește cu mult un remake retro tipic, păstrând acțiunea și estetica titlului original, extinzându-și în același timp în mod semnificativ lungimea și lățimea. Reshrined este, de asemenea, un exemplu strălucitor de joc Unity bine realizat din punct de vedere tehnic – mai mult sau mai puțin, oricum.

Călătoria de la Super NES la platformele moderne a fost una lungă pentru dezvoltatorii de la Tengo Project, începând din 1986 cu un joc arcade cunoscut sub numele de Kiki Kaikai. Creat de Taito, Kiki Kaikai este un joc de împușcături și împușcături aeriene care are rădăcini în mitologia japoneză. Designul său de bază al jocului seamănă cu Commando-ul Capcom din anul precedent, dar temele sale unice și răsucirea acestei formule oferă ceva cu adevărat magic. După lansarea sa în arcade, avea să primească mai multe porturi, dar a rămas exclusivă în Japonia – până în 1992, când a fost produsă o continuare axată pe consolă pentru Nintendo Super NES. Urmează același design de bază ca originalul arcade, dar prezintă multe mai multe variații de scenariu și un design creativ la nivel care duce conceptul mai departe. Este, de asemenea, prima intrare care va fi lansată în Occident sub titlul Pocky și Rocky – dar, spre deosebire de jocul arcade, acesta nu a fost dezvoltat deloc de Taito. A fost pur și simplu licențiat și dezvoltat de echipa internă de dezvoltare japoneză a lui Natsume.

Urmărește recenzia lui Pocky și Rocky Reshrined sub formă video.

În această epocă, Natsume a produs în liniște unele dintre cele mai bune jocuri de acțiune din toate timpurile. Acestea includ jocuri precum Shatterhand, Shadow of the Ninja pentru NES, două jocuri Pocky și Rocky, The Ninja Warriors Again și Wild Guns – cu aceiași trei membri cheie din spatele proiectului Tengo implicați în majoritatea acestor lansări. În epoca modernă, primul joc al echipei sub numele Tengo Project a sosit în 2008 cu Arcade Omega Five, exclusiv Xbox Live, un shooter orizontal cu o coloană sonoră remarcabilă. Aproximativ un deceniu mai târziu, echipa a produs două reimaginări ale lucrărilor lor anterioare, cu Wild Guns Reloaded în 2016 și The Ninja Warriors Once Again în 2019. Tengo Project a devenit maeștri în revizuirea jocurilor la care lucraseră anterior, perfecționând în același timp formula cu noi caracteristici, prezentare îmbunătățită și multe altele. Deși simplă în concept, execuția este superbă, cu unele dintre cele mai bune pixel art, muzică și design pentru jocuri de acest stil.

Sunt bucuros să raportez că remake-ul Pocky și Rocky excelează în mod similar – și ar putea fi, de asemenea, cea mai ambițioasă recreație a echipei de până acum. La fel ca originalul, Reshrined este de fapt un shooter care rulează cu arme jucat dintr-o perspectivă aeriană. Începi jocul ca o fecioară a altarului Pocky, în timp ce îți faci drum prin fiecare etapă eliminând inamicii de-a lungul drumului. Modul inițial disponibil este un mod poveste care îți cere să preiei controlul asupra fiecăruia dintre diferitele personaje, cu secvențe de poveste care împart etapele. Odată finalizat, totuși, puteți intra și în modul Free, permițându-vă să selectați orice personaj pe care l-ați deblocat și să jucați jocul în modul pentru doi jucători, fără scene interstițiale.

gameplay-ul și comparațiile au redefinit pocky și rocky

Pocky și Rocky include scene frumoase și întâlniri cu șefii.

Ce îl face un remake ambițios? Ei bine, începe prin a recrea Super NES original cu pixel art mult îmbunătățit, de rezoluție mai mare. Fără constrângerile de memorie și stocare, echipa este capabilă să împingă elementele vizuale, împachetându-le absolut cu detalii și viață.

Dincolo de asta, totuși, secțiunile individuale ale etapelor jocului au fost modificate semnificativ, cu peisaje diferite, modele de inamici schimbate și noi faze pentru luptele cu șefii. Și după prima etapă a modului poveste a jocului, lucrurile încep să se schimbe și mai mult – în loc să continuați ca Pocky, veți prelua controlul pe colegul tanuki Rocky și veți explora niveluri foarte diferite. Există momente în care căile originalului și Reshrined se vor încrucișa, dar o mare parte din joc este un set cu totul nou de etape. În cele din urmă, veți reveni la unele dintre conceptele de scenă din jocul Super NES, dar designul nivelului în sine este schimbat drastic. Drept urmare, se simte mai mult ca un joc nou care împrumută unele elemente decât un remake tipic. Este chiar super.

Și la fel ca Războinicii Ninja și Pistolele sălbatice înainte, Pocky și Rocky au o adâncime ascunsă care îl face un joc captivant de jucat și rejucat. Inițial, veți descoperi că trageți în timp ce eschiviți proiectilele este numele jocului, dar ești rapid copleșit – ceea ce face dificilă chiar și finalizarea primei etape. Aici intervine nuanța – în curând vei descoperi că atacul tău corp la corp nu numai că învinge inamicii, ci și distruge și reflectă proiectilele inamice. Aceasta devine o strategie cheie timpurie, care este îmbunătățită și mai mult prin adăugarea unei mișcări de liniuță cu cadre de invincibilitate și o bombă. Mai târziu în joc, vei dobândi și alte abilități – toate aceste abilități se strâng pentru a crea un joc care recompensează cu adevărat jocul priceput. Cu comenzi rapide și receptive și un aspect excelent, navigarea prin joc este foarte satisfăcătoare.

comparații între pocky și rocky

Comparând titlurile SNES și Switch, există diferențe tehnice mari, dar o estetică familiară.

Din perspectiva lui DF, dincolo de jocul în sine, mi se pare complet fascinant și modul în care sunt dezvoltate jocurile lui Tengo. Cei trei membri cheie ai Proiectului Tengo continuă jocurile pe care le-au produs sub eticheta Natsume de zeci de ani și este atât de rar să vezi dezvoltarea jocurilor de școală veche persistând în epoca modernă. Poți spune sincer că acești tipi fac încă jocuri ca în 1991. Desigur, acel stil de dezvoltare nu a dispărut niciodată, datorită creșterii jocurilor indie, dar este grozav să vezi că aceste legende continuă să-și perfecționeze profesia timp de 30 de ani. mai tarziu.

Desigur, Tengo a îmbrățișat pe deplin instrumentele moderne pentru a-și crea jocurile – deoarece cele două versiuni anterioare, Pocky și Rocky au fost create în Unity. În acest sens, cred că munca lor este o adevărată vitrină a ceea ce este posibil cu arta pixelilor 2D într-un motor modern – reușesc să evite aproape orice capcană în care au căzut atâtea alte jocuri Unity, oferind ceva care arată remarcabil de autentic și de rafinat. de sus pana jos.

Aceasta include lucruri simple, cum ar fi asigurarea faptului că arta aderă perfect la structura rețelei de pixeli și că niciunul dintre efectele vizuale nu pare deplasat, pentru a profita de capacitățile sale suplimentare pentru a împinge interactivitatea înainte – chiar de la început, veți observa frunze pe poteca, care zboară în timp ce te repezi peste ele.

Destul de ciudat, meniul din joc include opțiuni de scalare și scanare pentru cei interesați. Opțiunea de scanare introduce chiar și o ușoară separare a culorilor la cea mai înaltă setare, simulând aspectul fosforului roșu, verde și albastru. Personal, mi s-a părut că acest filtru este eficient în modul portabil, dar nu este cu adevărat necesar când se joacă la televizor. Scalare implicită umple ecranul și raportul de aspect pare decent, dar este puțin mai larg decât arta în sine – așa că, dacă te uiți cu atenție, s-ar putea să observi o ușoară pâlpâire în timpul defilării, dar cred că această scalare a vecinului cel mai apropiat este cea mai bună opțiune și foarte mult. de preferat, de exemplu, estompare liniară.

Sub un exterior drăguț, există o adâncime surprinzătoare aici.

În prezent, jocul este disponibil în prezent pe Nintendo Switch și PlayStation 4 – a fost lansat în Japonia foarte recent, care este versiunea pe care am importat-o, dar vine în Occident în iunie atât în ​​formă digitală, cât și în formă fizică.

Deci ce versiune alegi? Am menționat mai devreme că jocul folosește foarte mult Unity, evitând multe probleme comune, dar nu este perfect pe Nintendo Switch. În esență, jocul are o întârziere în timpul jocului – încă vizează 60 de fps, dar nu este capabil să-l susțină tot timpul. După ce am terminat jocul pe Switch, voi spune că nu este atât de enervant sau de frecvent pe cât mă așteptam, dar merită remarcat. Nu aveam versiunea PS4 disponibilă pentru capturare, dar m-am uitat la niște filmări ale jocului care rulează și asta pare să rezolve aceste probleme. Deci, dacă sunteți în căutarea celei mai bune performanțe, vă recomand să alegeți PS4. De asemenea, merită luat în considerare, totuși, că ambele versiuni funcționează de fapt mai lin decât originalul SNES, care are o mulțime de decalaje pe tot parcursul! Din fericire, acele scăderi minore sunt singura problemă tehnică reală aici – încărcarea este minimă, controalele sunt receptive și totul arată fantastic. Este un răsfăț în special atunci când este asociat cu Switch OLED.

Deci, aceasta este părerea mea asupra seriei Pocky și Rocky și a proiectului Tengo în ansamblu. Dacă nu ați putea spune, îmi place această serie – iar Tengo Project este unul dintre dezvoltatorii mei preferați astăzi pentru munca lor incredibilă de a aduce aceste jocuri înapoi pe platformele moderne. Cantitatea de pasiune și îndemânare turnată în fiecare joc nu încetează să impresioneze. Dacă vă plac astfel de jocuri de acțiune 2D, sincer nu vă pot recomanda suficient de mult – Pocky și Rocky Reshrined este un joc special. Dacă sunteți nou în serie, acordați-vă puțin timp pentru a vă adapta la comenzi și design și, în cele din urmă, va face clic.